A bajnok 8 ismérve

A bajnok 8 ismérve

1. Koncentrációs képesség – átlagon felüli. Azt jelenti, képes vagy befelé fordulni és magadra figyelni, de nem esel túlzásba. A többi játékosnál jobban tudsz az előtted álló ütésre fókuszálni és minden mást kikapcsolni. Mentális állapotodat képes vagy hatékonyan ennek a célnak a szolgálatába állítani. Képes vagy teljes mértékben az elkövetkező 10 másodpercre, az ütésre koncentrálni minden figyelmedet. A legtöbb játékos nem képes lelkiállapotának hatékony irányítására.

1. Koncentrációs képesség – átlagon felüli. Azt jelenti, képes vagy befelé fordulni és magadra figyelni, de nem esel túlzásba. A többi játékosnál jobban tudsz az előtted álló ütésre fókuszálni és minden mást kikapcsolni. Mentális állapotodat képes vagy hatékonyan ennek a célnak a szolgálatába állítani. Képes vagy teljes mértékben az elkövetkező 10 másodpercre, az ütésre koncentrálni minden figyelmedet. A legtöbb játékos nem képes lelkiállapotának hatékony irányítására.

2. Absztrakció képessége – átlagos vagy kicsit afelett. Azt jelenti, hogy képes vagy kellő variációt felsorolni az ütés vagy a gurítás végrehajtásáról, de nem kombinálod túl az ütést. Következésképpen kevésbé valószínű, hogy hibát követsz el, mint a túlkombináló típus.

3. Érzelmi stabilitás – átlagon felüli. Minél több érzelmet engedünk a játékba, annál rosszabb teljesítményt nyújtunk, mivel a test érzelmi hatásokra adott fiziológiai reakciói miatt nem tudunk olyan színvonalon játszani, mint egyébként.

4. Dominancia – kissé átlag feletti. Azt jelenti, hogy a győztes típus nem túlságosan erőszakos a játékban, de nem is túlzottan óvatos és engedelmes. Stresszhelyzetben a túl domináns játékos agresszívvá válik, a túl engedelmes pedig még defenzívebbé. Mindkettőnek súlyos következményei lesznek.

5. Hideg fej – átlagon felüli. Azt jelenti, a meggondolatlanságnak nincs helye nálad, a dolgokat logikusan átgondolod és csak a játékoddal foglalkozol. Versenyzéskor ez a hozzáállás nagyszerű adottság, de a pályán kívül, a magánéletben sajnos problémákat okozhat.

6. Önbizalom – átlagon felüli. A bajnok a többi játékosnál jobban bízik magában. Bízik a képességeiben és kiemelkedő teljesítményt vár magától, valamint természetesen kiváló eredményeket. Sokkal kevésbé stresszel, mint az aggályos játékos, így jobb játékra képes, és hullámzó teljesítmény sem valószínű a játékában.

7. Határozottság, öntudatosság – átlagon felüli. Azt jelenti, csak saját döntéseiben bízik. Nehezen edzhető. Általában elutasítja a külső segítséget.

8. Nyugalom – kicsit átlagon felüli. A bajnok nyugodtabb, mint az átlagos sportoló. Kutatások bizonyítják, hogy a feszültségnek komoly hatásai vannak a fizikai teljesítőképességre. Azt is kimutatták, hogy az átlagsportoló nincs tudatában feszültségének és annak a játékára gyakorolt hatásának. Optimálisan alacsonyabb feszültségi szint mellett lehet gurítani, mint amilyen feszültségi szint optimális elütést és hosszú ütéseket tesz lehetővé.

Verseny utáni értékelőlap

Az alábbi kérdésekre minden verseny után válaszolj őszintén. Nem baj, ha kihagyod azokat a kérdéseket, amelyekre nem tudsz releváns választ adni az adott helyzetben.

Pontozás:
1 – soha
2 – ritkán
3 – gyakran
4 – majdnem mindig
5 – mindig

KONCENTRÁCIÓ
1. Nem kalandoztak el a gondolataim, nem vonták el a figyelmemet zajok, egyebek ütés közben.
2. Ütés előtt és közben az ütőmre, a célra és az ütésfajtára (puttnál a puttvonalra és a sebességre) koncentráltam.
3. Minden egyes ütésemet részletesen, valós időtartammal vizualizáltam.
4. Éreztem az ütést már a labda elütése előtt, és alkalmaztam az „érezd” üzemmódot.
5. Ragaszkodtam mentális rutinomhoz akkor is, ha nem volt könnyű.

ABSZTRAKCIÓ
1. A kör előtt és alatt képes voltam lecsendesíteni az elmémet. Nyugodt voltam és türelmes.
2. Ütések között nem gondoltam a játékra, hanem olyasmikre, amik megnyugtatnak és felvidítanak.
3. Ellenálltam a túlelemzésnek és a greenek túlolvasásának.
4. Egy rosszul sikerült ütés után ellenőriztem az ütés tempóját és a mentális rutinomat, mielőtt a mozdulat hibáinak elemzésébe kezdtem.
5. Bemelegítés közben a mechanikus mozdulatok helyett inkább a nyújtásra koncentráltam, a tempómon dolgoztam, beindítottam az „érezd” üzemmódot, és a mentális rutinomat frissítettem fel.

ÉRZELMI STABILITÁS
1. Kevés érzelemnyilvánítással fogadtam el a rosszul sikerült ütést vagy gurítást. A következő ütésre vagy gurításra még ez a kevés érzelem is semmissé vált.
2. Egy rossz ütést vagy szakaszt jó ütés vagy szakasz követte.
3. Játékteljesítményemre nehezen tudott volna következtetni az, aki reakcióimat, testbeszédemet vagy arckifejezésemet figyelte.
4. Soha nem nyilvánítottam érzelmet, sem jót, sem rosszat.
5. Az egész kör alatt nyugodt és fegyelmezett voltam.

DOMINANCIA
1. Enyhén agresszív előretörést tanúsítottam a pályán, lehetőségeket teremtettem és használtam ki, korlátaimat döntögettem.
2. Egy nehéz ütésre akkor vállalkoztam, ha 50%-nál nagyobb esélyt láttam a sikeres végrehajtásra.
3. Kitartottam játékstratégiám mellett, nem lettem „óvatosabb”, defenzívebb, játék közben nem választottam biztonságosabb megoldásokat.
4. Kitartottam játékstratégiám mellett, nem lettem „agresszívabb”, játék közben nem választottam kockázatosabb megoldásokat.

HIDEG FEJ
1. Kitartottam. Nem adtam fel nehezebb körülmények között, vagy sikertelenség esetén sem.
2. Hatásosan ellenálltam a többiek hatásának.
3. Érzelmileg távol tartottam magam játékostársaimtól.
4. Képes voltam nemet mondani játékostársaim kéréseire, ha azok befolyásolták volna saját játékstratégiámat, előzetes terveimet és felkészülésemet.
5. Úgy készültem elő és úgy vettem részt a versenyben, hogy nem engedtem a többiek gondolatainak, véleményének és panaszainak hatást gyakorolni rám.

ÖNBIZALOM
1. Bízom benne, hogy képes vagyok teljesíteni célkitűzéseimet.
2. Gondolataimat és képzeletemet afelé irányítottam, hogy mi „jó” történhet velem, nem gondoltam arra, mi „rossz” történhet.
3. Megnyilvánulásaim, önértékelésem (magamban és hangosan) mindig pozitív, konstruktív és előrevivő volt, nem pedig negatív, destruktív és elbizonytalanító.
4. Nagyfokú nyugalmat és magabiztosságot éreztem az ütéseim és a gurításaim közben.

HATÁROZOTTSÁG, ÖNTUDATOSSÁG
1. Könnyen, gyorsan hoztam meg döntéseimet.
2. Ha elbizonytalanodtam, konzultáltam a caddiemmel, de a végső döntést mindig én hoztam meg.
3. Nem követtem mások döntéseit, és nem engedtem át a döntést másoknak.
4. Minden döntésemet teljes mértékben elfogadtam, kétségek nem gyötörtek a helyességüket illetően.

FESZÜLTSÉGTŰRÉS
1. Annyi feszültséget éreztem a verseny miatt, ami éppen elegendő volt ahhoz, hogy motiváljon, hogy belevessem magam a játékba.
2. Lendítésem tempója tökéletes volt.
3. Sikerült olyan mértékben a játékra koncentrálnom, hogy oda nem illő gondolatok nem zavarták meg ütéseimet, gurításaimat.
4. Azonnal beavatkoztam és átalakítottam gondolataimat, amint azt éreztem, hogy az eredményre fókuszáló gondolataim miatt túl feszült vagyok a könnyed, természetes swing kivitelezéséhez.
5. Nagyon „éreztem” a sebességet és a greeneket.


 

 

Versenynaptár

H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Közösségi oldalaink



Média ajánlat - impresszum

Facebook