?Feltámadás?

?Feltámadás?

Nehéz elképzelni, hogyan léphetünk túl a kezdeti bogey-k, dupla bogey-k (vagy még rosszabb kezdés) rémálmából, de bizony lehetséges!

Nehéz elképzelni, hogyan léphetünk túl a kezdeti bogey-k, dupla bogey-k (vagy még rosszabb kezdés) rémálmából, de bizony lehetséges!

A golfozó hozzáállása az „egyáltalán nem érdekel” és a „szétesek az idegességtől” szélsőségei közötti bármely állapotban elképzelhető. Az a játékos, aki túl szigorú elvárásokkal áll a kezdő ütéshez, és eleinte képességeihez mérten elfogadható játékot játszik, hamarosan türelmét vesztve ront, mert nem teljesít elvárásai szerint.

Hogyan csökkenthetjük tehát a nevünk mellé kerülő ütésszámot a verseny korai stádiumában, illetve hogyan fejezhetjük be tartással a versenyt akkor, ha az első kilenc szakaszon túl magasak a számok az eredményjelző kártyán?

Ha sorban egymás után több szakaszt jóval az elvárásaink alatti szinten teljesítünk, az - bár nem mindig, de elég gyakran - abból fakad, hogy nem tudjuk elengedni az előző rossz ütések vagy rossz szakaszok emlékét.
Az első elhibázott ütés vagy pálya általában csalódottságot okoz, ami aztán átalakul rettegéssé, nehogy megismétlődjön az elkövetkező szakaszokon. Nem csoda, ha ezek után tovább pakoljuk a „rossz játék” bőröndöt - mintha csak előző játékunk fertőző lenne. Az elengedés képessége rendkívül fontos készség, már amennyiben komolyan vesszük a golfot.

Nem csoda, hogy ha képtelen vagy magad mögött hagyni a rossz ütések emlékét, akkor a negatív élmény és a negatív önkritika energiája méregként árad szét a testedben és a lelkedben egyaránt, innen pedig már nagyon nehéz felállni és jobb teljesítményt hozni. Az ütés előtti rutinnak igen erős és bizonyított szerepe van a játékban. Ebből a perspektívából nézve az ütés utáni rutinnak viszont kikerülhetetlen a szerepe.

Fejlessz ki magadban lépésről lépésre egy viselkedési taktikát, amelynek segítségével az egyes ütésekkel kizárólag abban a pillanatban foglalkozol. Más szavakkal: ki kell dolgoznod egy taktikát arra, hogy a következő ütés felé gyaloglás közben nem fecsérelsz mentális energiát az előző ütésre, csak a sétára koncentrálsz, majd a rákapcsolódsz lélekben a következő ütést megelőző rutin mozdulatsorra.
Az ütés utáni rutin kialakításával sikeresen átállíthatod elmédet az elkövetkező ütésekre való fókuszálásra. Megteheted ezt egy mentális „lenullázással”, resettel, néhány szakasz után, majd később már minden ütés után. A múlt nem alakítja a jövőt - a jövőt csak a jelen befolyásolhatja. Az a baj, hogy utat engedünk a múltnak, ami így beszivárog elménkbe, elfoglalja állásait, és nem hagy helyet a jelennek és a jövőnek.


 

 

Versenynaptár

H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Közösségi oldalaink



Média ajánlat - impresszum

Facebook