Tojás - hitek és tévhitek

Tojás - hitek és tévhitek

Sok éven keresztül hallottuk, hogy a tojás nem egészséges és kapcsolatba hozható a magas koleszterinszinttel. A legújabb kutatások szerint azonban a tojás nem emeli meg az ún. LDL szintünket. Még jobb hír, hogy a tojás tartalmaz olyan tápanyagokat, amelyek segítenek megakadályozni néhány súlyos betegség kialakulását.

Sok éven keresztül hallottuk, hogy a tojás nem egészséges és kapcsolatba hozható a magas koleszterinszinttel. A legújabb kutatások szerint azonban a tojás nem emeli meg az ún. LDL szintünket. Még jobb hír, hogy a tojás tartalmaz olyan tápanyagokat, amelyek segítenek megakadályozni néhány súlyos betegség kialakulását.

Két antioxidáns, a lutein és a zeaxantin nagy mennyiségben megtalálható a brokkoliban, a spenótban, és a tojásban, ezek pedig jelentősen csökkentik a szürkehályog kialakulásának kockázatát, ami a vakság vezető oka világszerte. A tojás tartalmazza ezeket az értékes vegyi anyagokat "biológiai" formában, ami azt jelenti, hogy a szervezetünk több antioxidánst képes hasznosítani a tojásból, mint a zöldségekből. Már egy tojás is magában rejti a napi K-vitamin szükségletünk 31 százalékát, ami ugyanolyan fontos a csontok egészségének megőrzése végett, mint a kalcium és a D-vitamin. A terhes nőknek különösen ajánlott az omlett, mivel a tojás kolinban gazdag, ez a tápanyag pedig elengedhetetlenül szükséges a magzat egészséges fejlődéséhez, különösen a terhesség középső szakaszában.

A tojás mindössze 70 kalóriát tartalmaz, és egy darab 20 alapvető tápanyagot, értékes zsírban oldódó vitaminokat, és kiváló minőségű fehérjét rejt magában, ami fontos az alacsony energiatartalmú, vagy a vegetáriánus diéták esetében. Mindezeket figyelembe véve, itt az ideje, hogy beiktassuk a tojásos ételeket az étrendünkbe!


Firenzei tojás

Tegyen két szelet teljes kiőrlésű kenyér közé mézes mustárt, a tetejére pedig friss spenótleveleket. Forraljon fel két csésze vizet és egy teáskanál ecetet. Verjen fel egy tojást egy kis csészébe, majd rakja a forrásban lévő vízbe, főzze 3-5 percig, és szolgálja fel a buggyantott tojást a tetején spenóttal.


Francia pirítós

Mártogasson két szelet teljes kiőrlésű kenyeret egy tojásból, negyed csésze zsírszegény tejből, és fél teáskanál őrölt fahéjból álló keverékbe. Pirítsa meg mindkét oldalát egy forró, tapadásmentes serpenyőben, és tálalja juharsziruppal!


Monte Cristo szendvicsek

Mártson bele 2 szelet teljes kiőrlésű kenyeret egy tojásból, sóból és borsból álló keverékbe, tegyen a tetejére egy szelet sovány sonkát, csökkentett zsírtartalmú sajtot, salátát, majd rakja rá a második szelet kenyeret, és főzze egy tapadásmentes, forró serpenyőben, ameddig a tojás megfő, és a sajt megolvad.


Ínycsiklandó habarás

Verje fel a tojásokat, és keverje össze ezek közül azzal, amivel szeretné, még főzés előtt: maradék krumplipürével, füstölt pulykamellel és alacsony zsírtartalmú sajttal, sült piros paprikával, sovány mozzarellával és bazsalikommal, szeletelt sárgarépával és kaporral, gorgonzolával és apróra vágott spenóttal, gombával és gyöngyhagymával, brokkolival és csökkentett zsírtartalmú cheddar sajttal.
 

 

 

 


 

Versenynaptár

Közösségi oldalaink



Média ajánlat - impresszum

Facebook