Tavaszi fáradtság 7 legbiztosabb ellenszere

Tavaszi fáradtság 7 legbiztosabb ellenszere

Érzékelhetően beköszöntött a tavasz, amivel egy időben sokaknál kezdetét vette a tavaszi fáradtság. Mi a tavaszi fáradtság igazi oka? Mit tehetünk ellene?

Úgy érzi semmihez sincs ereje, fáradt, álmos, levert, ingerlékeny, esetleg fejfájás kínozza? Ez a jelenség normális reakció, ilyenkor a szervezetünk átáll a téli üzemmódról a tavaszira. A kevés napsütést, mint kiváltó okot, az elsők között azonosították. A tartósan fényhiányos környezetben – márpedig télen kevés a napsütötte órák száma – a melatonin (alváshormon) szintje megemelkedik. A hangulatjavító hatásúnak tartott szerotonin szint a hosszú és borongós téli napok alatt jelentősen lecsökken. Emellett a tél végére a vitamin-, és ásványi anyag raktáraink kezdenek drasztikusan kiürülni.

Mozogjunk

Hiába érezzük úgy, hogy nincs energiánk semmihez, a tavaszi fáradtság megelőzésében és elűzésében nagy szerepet játszik a mozgás. Ajánlott naponta legalább 30 percet  eltölteni közepes intenzitású mozgással. Sétáljunk, kocogjunk, fussunk, kerékpározzunk korunk és vérmérsékletünk szerint. A mozgás hatására a keringés megélénkül, szervezetünk felfrissül, az immunrendszerünk megerősödik, és nem utolsó sorban hozzájárul a stressz válaszban részt vevő anyagok termelődésében. Már heti három alkalommal végzett 20 perces, közepesen megterhelő mozgás elűzheti a tavaszi fáradtságot.

Irány a szabadba D-vitaminért

Bizonyos kutatások alátámasztották, hogy a D-vitamin hiánya döntően hozzájárul a tavaszi fáradtság megjelenéséhez, érdemes tehát az első napsugarak láttán kimerészkedni a szabadba. A D-vitamin jellegzetessége ugyanis, hogy kialakulásához napsugárra van szükség. Szervezetünk szinte kívánja a napot, élvezzük ahogy az első napsugarak hatására töltődik a szervezetünk. Egy-egy hétvégi kirándulás, a szabadban töltött idő segít abban, hogy újra formába lendüljünk. Az alább linken a D-vitaminról bővebben olvashat: 

Indítsuk a reggelt váltózuhannyal

Megszívlelendő, hogy reggelente váltózuhannyal indítsuk a napunkat, így egész nap frissek lehetünk. Kezdjük a zuhanyzást kellemes hőmérsékletű vízzel, majd hűtsük folyamatosan, ügyelve arra, hogy a zuhanyozást mindig hideg vízzel fejezzük be. Egy reggeli hideg zuhany után biztosan felélénkülünk.

Reggeli nélkül egy lépést sem

Reggeli nélkül ne induljunk útnak! Ha szervezetünk nem kap lendületet a nap kezdetén, értelemszerűen nehezebben látja el feladatait, és kimerültség lesz rajtunk úrrá. Reggelire jó választás egy zöldségekkel megpakolt szendvics, vagy egy adag gabonapehely, amely szénhidráthoz és rosthoz juttatja szervezetünket. Törekedjünk tudatosan a vitamin és ásványanyag raktáraink feltöltésére, azaz fogyasszunk minél több gyümölcsöt, zöldséget, tejterméket.

Ne a koffeint hívjuk segítségül

Gyakran a nappali jelentkező fáradtságot növekvő koffein bevitellel igyekszünk kompenzálni. A túlzott koffein fogyasztás hatására emelkedik a pulzusszám és a vérnyomás, a nyugtalanság fokozódhat. Próbáljuk ki helyette a zöld teát, mely szintén élénkítő hatású. 

Tavasszal ahogy a lakásunkat úgy a szervezetünket is tisztítsuk meg

Tavasszal lakásunkban, otthonunkban is végzünk nagytakarítást, így a szervezetünk is meghálálja a tavaszi tisztítókúrát. Kezdjük a tavaszt egy salaktalanító, tisztító kúrával! Nem kell drasztikus, megerőltető léböjtkúrába fognunk, de szánjunk a diétára legalább három napot. A máj méregtelenítésének elősegítéséhez  alkalmazzunk máriatövis-kivonatot tartalmazó készítményeket. Ne feledkezzünk meg a folyadékbevitelről, mely segít megszabadulni a tél során felgyülemlett méreganyagoktól. Napi 2 liter folyadék segítségével az anyagcsere során a salakanyagok kiválasztódnak, ezzel is megkönnyítve szervezetünk működését. A vérnyomás esése miatt is érezhetjük magunkat fáradtnak és gyengének. Ha több folyadékot iszunk, újra normál értékre növelhetjük vérnyomásunkat. A víz hígítja a vért, így nagyobb folyadékmennyiség áramlik a véráramon át, ez a folyamat végül normál szintre emeli a vérnyomást. Ha sikerül száműzni a felhalmozódott salakanyagokat, a test megkönnyebbül,  felfrissül, elmúlik a fáradtság.

Szauna

A finnek szerint "a  szaunázás kis mértékben orvosság, nagymértékben gyógyszer". Érdemes hinni nekik!  A szauna erősíti az immunrendszert és felpezsdíti a vérkeringést. Beindítja a test méregtelenítő folyamatait, így segít megszabadulni a tavaszi fáradságtól. Akinek túl meleg  a finn szauna,  próbálkozzanak az infraszaunával. Az utóbbiban a távozó izzadság 20 százalékát a szervezetben felgyülemlett tejsav, zsírfelesleg és különféle nehézfémek teszik ki. A szauna élményét fokozhatjuk illóolajakkal például citrom, eukaliptusz, borsmenta. 

Ha nem szűnik a fáradtság, érdemes vérvizsgálat alapján megnézni, nem csappantak-e meg szervezetünk nyomelem-tartalékai, például nem vashiány áll-e a háttérben. A nők és a vegetáriánusok körében gyakoribb a vashiány.

Élvezzük a korai tavaszt fáradtság mentesen!

parpercegeszseg.blog.hu

 



 

 

Versenynaptár

Közösségi oldalaink



Média ajánlat - impresszum

Facebook