Testmozgás egyszerűen, könnyen

Testmozgás egyszerűen, könnyen

 

Ha tehetnéd, akkor az idő nagy részében inkább a kanapén feküdnél? Vagy túl elfoglalt vagy ahhoz, hogy mozgásra gondolj? Mint a legtöbb tini, valószínűleg te sem mozogsz napi 60 percet.

Igaz, egy óra nagyon sok időnek tűnhet, főleg egy tininek. De nem kell egyszerre megcsinálnod! Feloszthatod a 60 percet 10 vagy 15 perces időszakokra is, vagy esetleg még rövidebbekre, a napod során.

Még mindig soknak tűnik? Itt egy újabb titok: Úgy is növelheted a mozgás-adagodat, hogy le sem kell tenned a telefonodat, vagy felkelned a kanapéról. Csak adj egy kis extramozdulatot a napi rutinodhoz! Például sétáld körbe a szobát, amíg telefonálsz, vagy csinálj néhány lábemelést, amíg a kanapén fekszel.

Ha egyszer elkezdel csak egy kicsivel is többet mozogni, meglátod, hogy milyen könnyű a testedzés. És vannak előnyei is annak, ha aktív vagy, azt is beleértve, hogy több energiád lesz arra, amit meg akarsz csinálni. A kulcs az, hogy rávedd magad arra, hogy többet mozogj. És mindennek nem is kell kimerítő gyakorlatnak lennie.

Miért mozogj?
A mozgás segít a tested energiáját egyensúlyban tartani. Mindennap eszel, hogy feltöltsd magad. Aztán elégeted ezt az "üzemanyagot", miközben éled az életed. Felkelsz, elmész a suliba, megmosod a fogaidat. Mindezzel kalóriát égetsz. Ha több kalóriát juttatsz be a szervezetedbe, mint amennyit elégetsz, akkor az egészségtelen súlyfelesleghez vezethet, amitől nem csak rosszul érezheted magad, de sok egészségügyi problémához is vezet, még a tiniknél is. A napi kalóriaégetés, testmozgás az, ami egyensúlyban tartja a kalória bevitelt és felhasználást.

Ha sokáig ülsz (például tanulsz, vagy játszol a kanapén) akkor néhány kalóriaégető folyamat „kikapcsol” a szervezetedben. Például az enzimek, amik zsírt oldanak a véredben „hibernálódnak”, ha túl sokáig maradsz mozdulatlan. Ez azt jelenti, hogy ezek a zsírok (amik a súlyos szívproblémákért is felelősek) elraktározódnak. Még ha úgy is véled, hogy nagyon sok időd van még a zsírok lebontására, tanulmányok kimutatták, hogy ha túl sokat ülsz, akkor az a fiatal és öregkorban egyaránt növeli a szívbetegségek kockázatát.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Versenynaptár

H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Közösségi oldalaink



Média ajánlat - impresszum

Facebook