Az 5 negatív kalóriás étel

Az 5 negatív kalóriás étel

Amin Najati, profi golfozó, leendő fitness edző rovata.

Amin Najati, profi golfozó, leendő fitness edző rovata.

Ananász

Az édes trópusi gyümölcs magas cukortartalma ellenére is remek zsírégető. Miközben tehát a gyümölcscukor biztosítja szervezeted számára a szükséges energiamennyiséget, az ananászban található nagymennyiségű ballasztanyag gyorsítja anyagcserédet, és fokozza a lebontást. Az ananász önmagában alig tartalmaz fehérjét és zsírt, azonban ahhoz, hogy negatív kalóriatartalmát megfelelően kihasználhasd, mindenképpen valódi, érett ananászt kell vásárolnod. A konzervkészítmények cukros leve rengeteg cukrot tartalmaz, így azok inkább kalóriabombaként működnek, nem pedig zsírégetőként. Az ananász húsa sok savat tartalmaz, ami szintén emésztésserkentő hatású lehet, azonban, ha hajlamos vagy gyomorégésre, óvatosan kell bánnod vele! Savtartalma révén ugyanis megnöveli a gyomorsavat, ami adott esetben gyomorirritációt is okozhat. Anyagcsere-pörgető hatása viszont vitathatatlan: fogyasztása nemcsak a fehérjebontás folyamatát segíti, de magas káliumtartalma révén élénkíti a veseműködést is, megakadályozva ezáltal a vízvisszatartást.

Alma

Ha olcsón akarsz fogyni, egyél minél több almát! Az érett gyümölcs a legkalóriaszegényebb ételek közé tartozik, úgyhogy, ha diétád során az étkezések közt megéhezel, mindig legyen kéznél egy alma! Nassolnivalók és édességek helyett inkább fogyaszd ezt a paradicsomi termést, ami ráadásul több kalória elégetésére ösztönzi szervezeted! Bőséges ballasztanyag-tartalma révén remek méregtelenítő és emésztésserkentő, az eredményes fogyás kulcsa pedig mindenekelőtt az alapos tisztítókúra, ami biztosítja a fölösleges koleszterin kiürülését szervezetedből. Napi két alma szervezeted C-vitamin igényét is fedezi, de fogyasztásával még a diéta során meggyengült immunrendszeredet is erősebbé teheted.

Papaya

A papayával nem csak a nyaralás forró hangulatát lophatod vissza az esőáztatta munkanapokba. A dinnyéhez hasonlatos gyümölcs szinte egyáltalán nem tartalmaz gyümölcssavat, így akkor is fogyaszthatod, ha gyomrod a legkevésbé savas ételekre is érzékeny. Emellett igen könnyen emészthető, és rendkívül kevés szénhidrátot tartalmaz, ami hozzájárul ahhoz, hogy megemésztése során szervezeted több kalóriát égessen el, mint amennyit nyer belőle. Az alacsony cukortartalmú étel ráadásul egyáltalán nem íztelen, ugyanis rengeteg egyéb ízanyag kompenzálja ezt a hiányt. Ha tehát úgy szeretnél fogyni, hogy közben kedvedre falatozol, a többi negatív kalóriás étel mellé feltétlenül szerezz be papayát is!

Brokkoli

A brokkoli a legtöbb káposztafélével ellentétben magas ballasztanyag-tartalma ellenére is könnyen emészthető, ami remek diétás étellé teszi. Emellett azonban az ízletes zöldség az egyik legjobb vitaminbomba, ráadásul a rákmegelőzésben is alapvető fontosságú, úgyhogy fogyassz belőle minél többet! Rákmegelőző diétához a legalkalmasabb párolva elkészíteni, ugyanis így őrzi meg a legtöbb jótékony hatóanyagot, fogyókúrád során azonban alaposan főzd meg a brokkolit, ettől ugyanis még könnyebben emészthetővé válik. Alacsony szénhidráttartalma révén nem kell aggódnod, mennyit eszel belőle, ráadásul cukorbetegként is igen előkelő helyre teheted bevásárló-listádon. Ha minél intenzívebben szeretnéd hasznosítani magas kalcium-, magnézium-, vas- és szeléntartalmát, akár nyersen is fogyaszthatod, ekkor azonban csak a sötétzöld rózsát edd meg, ugyanis a torzsája a káposztához hasonlóan puffasztó hatású lehet.

Uborka

A negatív kalóriatartalmú ételek közé nem csak gyümölcsök tartoznak. Számos zöldség is remek fogyasztó lehet, az egyik legjobb ezek közül pedig az uborka. Ebben a zöldségben olyan kevés kalória található, ami még jelentős fogyasztás esetén is elhanyagolható. Emellett viszont az uborka hatékonyan felgyorsítja az anyagcserédet, ami nemcsak a fogyást, de a méreganyagok távozását is elősegíti.

A következő élelmiszerek: citrom, káposzta, zöldsaláta, rukkola, spenót, uborka, paradicsom, paprika, sárgarépa, brokkoli, zöld növények, tonhal, csirkemell, gombák, fokhagyma, grapefruit, alma, gabonák (zab), zsírtalan tejtermékek, tojás.

Ezek fogyasztásával még akkor is fogyhatunk, ha nem járunk edzeni.

 

 
 
 
 
 
 

Versenynaptár

Közösségi oldalaink



Média ajánlat - impresszum

Facebook