Három napja dolgozott a NASA-nál a 17 éves gyakornok, amikor rábukkant egy különleges bolygóra

A 17 éves Wolf Cukier egy hete se volt a NASA-nál, amikor a begyűjtött adatokat elemezve szokatlan jelenségre lett figyelmes. A fiatal egy különleges új bolygót talált.

A NASA egyik gyakornoka, a mindössze 17 éves Wolf Cukier fedezett fel egy eddig ismeretlen exobolygót a TESS űrszonda segítségével. A planétát a Pictor (Festő) csillagképben szúrta ki a tinédzser – írja az űrügynökség hivatalos bejelentése nyomán a Mashable.

A Földtől 1300 fényév távolságra lévő TOI-1338b érdekessége, hogy a rendszerben, ahol kering, két nap is található. Mindkét csillag nagyobb a mi naprendszerünk napjánál. A NASA szerint a felfedezés igen ritka, emellett rendkívül izgalmas.

Cukier a TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) exobolygóvadász űrszonda a TOI-1338 rendszerről gyűjtött adatait vizsgálta, mielőtt rábukkant a Földnél hétszer nagyobb égitestre. A kis zseninek az szúrt szemet, hogy a csillagok fényereje bizonyos idő elteltével változik. Hogy rájöjjön, mi okozza ezt, Cukier kutatni kezdett. Rövidesen a kutatók is becsatlakoztak hozzá, és megerősítették a felfedezést.

(hvg.hu)