A bemelegítés

Egy sportoló nem eshet neki a játéknak úgy, hogy nem méri fel előtte a terepet, nem barátkozott össze a színtérrel. A terepszemle felmérése nagyrészt fejben zajlik, de egy golfozó esetében a konkrét pálya kipróbálása kulcsfontosságú. A lényeg, hogy ragadjunk ütőt, tegyük próbára magunkat a gyepen, de ne essünk pánikba, ha nem úgy sikerülnek a dolgok, ahogyan elterveztük. Muszáj megnyugodnunk, és méltó módon ráhangolódnunk mind a green-re, mind pedig a versenyre.

Egy sportoló nem eshet neki a játéknak úgy, hogy nem méri fel előtte a terepet, nem barátkozott össze a színtérrel. A terepszemle felmérése nagyrészt fejben zajlik, de egy golfozó esetében a konkrét pálya kipróbálása kulcsfontosságú. A lényeg, hogy ragadjunk ütőt, tegyük próbára magunkat a gyepen, de ne essünk pánikba, ha nem úgy sikerülnek a dolgok, ahogyan elterveztük. Muszáj megnyugodnunk, és méltó módon ráhangolódnunk mind a green-re, mind pedig a versenyre.

Annak érdekében, hogy megfelelő eredményt tudjunk elérni egy versenyen, el kell végeznünk a kellő mozdulatokat, és valóban rá kell hangolódnunk az eseményre. Nem sodorhatjuk magunkat abba a kínos helyzetbe, hogy alaposan felkészülünk egy tornára, és kihagyjuk az utolsó lépcsőfokot. Ez az utolsó lépés pedig nem más, mint a precíz bemelegítés, amely alapjaiban határozza meg a játékunkat az éles szituációkban.

Sokan azt hiszik, hogy a verseny előtti bemelegítés eredményessége határozza meg a versenyen való szereplés teljesítésének mértékét. A képlet csak annyiban sántít, hogy a bemelegítő kör nem arra szolgál, hogy kijavítsuk a hibáinkat, hanem, hogy feltérképezzük a terepet, és a korábban végrehajtott technikai és mentális gyakorlatokat átültessük a valóságba. A bemelegítés alatt már nincsen mód óriási változtatásokra, és nem is szabad így hozzáállnunk, mivel ebben az esetben elvész minden gondos előkészületi eredmény, amit sikerült elérnünk. Fontos megjegyeznünk, hogy a verseny előtti gyakorló kör időt igényel, amely időt maximálisan ki is kell használnunk. Higgadtan kell odaállnunk az első szakaszhoz, és nem szabad hagynunk, hogy valami elvonja a figyelmünket célunk megvalósításáról.

Amennyiben a bemelegítésünk nehezen megy, képtelenek vagyunk koncentrálni, túlságosan izgatottak vagy feszültek vagyunk, akkor a verseny előtti lehetőségünk semmiképpen sem lesz hatékony. Meg kell nyugodnunk a bemelegítés előtt, mert ez egy remek alkalom arra, hogy startközeli állapotba hozzuk magunkat. Mind a fizikai felkészültségünket, mind pedig a mentális helyzetünket. Nem bűn, ha izgulunk, de próbáljunk mindent megtenni annak érdekében, hogy relaxált állapotba kerüljünk, és kényelmesen érezzük magunkat a pályán. Ha ez megvan, akkor már fél lábbal a siker küszöbét tapossuk majd. Elsőszámú célunk, hogy megtaláljuk a megfelelő tempót és a fókuszt.

Próbáljuk magunkat függetleníteni az időtől kicsit, hogy ne érezzük úgy, hogy sietnünk, rohannunk kell. Ez a mi időnk. Használjuk ki. Szakítsunk időt a szokásos tevékenységekre is: együnk, igyunk, váltsunk ruhát, pihenjünk, elmélkedjünk kicsit a felmerülő problémákon. Mindezeket a világ minden nyugodtságával tegyük, és maradjunk harmóniában az idővel. Amikor a pályára lépünk, akkor nyugodtan üljünk le egy pillanatra, és vegyünk egy mély levegőt. Gondoljuk el, hogy mit szeretnék ütni, honnan fogjuk megközelíteni a szakaszokat, milyen lesz a verseny menete. A bemelegítés szakaszában teljesen mindegy, hogy előbb a rövid játékunkat, vagy a range-en való gyakorlást kívánjuk elvégezni. A lényeg azon van, hogy tudatosan fogadjuk el, hogy nem hajt a tatár.

Első lépésként üssünk félgőzzel, és próbáljuk megtalálni a megfelelő tempót és ritmust. Ha ez megvan, akkor üssünk egy olyat, amit már a teljes mentális rutinunkkal végzünk. Ne ijedjünk meg, ha rontunk. Semmiképpen ne ismételjük meg a rontott ütést, ne figyeljük, hogy merre száll a labda. Az elején a lényeg, hogy találjuk meg a mentális állapotunk megfelelő állapotát, és igyekezzünk rögzíteni ezt. Ha megvan a kellő ritmus, akkor üssünk egyet élesben, figyelve az eredményt. Amennyiben nem találjuk kielégítőnek teljesítményünket, üssünk még.

A green-en a legfontosabb, hogy tudjuk olvasni a gyepet. Először próbálgassuk a gyorsasági mutatókat tesztelni, és üssünk erősen és gyengén egyaránt, hogy kitapasztaljuk a green fő tulajdonságait. Ha birtokában vagyunk a pályának, akkor üthetünk már élesben. A tanulságokat levonva pedig megtehetjük az apróbb változtatásokat, és megtervezhetjük ütéseink menetét is. A legjobb, ha rendelkezünk játéktervvel, amely egyfajta útmutatást tud adni a játék során, és egy rendkívül hasznos mankóként szolgálhat majd.

Ha minden téren készen állunk a „harcra”, akkor a bajnoki attitűddel a lelkünkben megkezdhetjük a versenyt, koncentrálva minden részletre, amiket az elmúlt napokban részletesen megtárgyaltunk (helyes táplálkozás, folyadékpótlás, megfelelő alvás, légzéstechnikák, stb.) Az összetevőket vegyítve megkapjuk a nyertes golfozót, aki kitűnő adottságaival és hasznos módszereivel képes az ellenfelein felül kerekedni, és a verseny végén a magasba emelni a kupát.

Versenynaptár

H K Sze Cs P Szo V
3
6
8
9
10
12
Dátum : 2020-08-12
13
15
17
21
24
26
Dátum : 2020-08-26
27
31


banner ugynoksegi v2 260px

Keresés