Koccintós ötletek

Azt már tudjuk, hogy mit együnk, ha bajnokok akarunk lenni a green-en, de ugyanilyen fontos az a kérdés is, hogy mit kell innunk ahhoz, hogy mi legyünk a legjobbak? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk. Ami azonban lényegesebb, hogy folyamatosan figyeljünk vízháztartásunkra (az étkezési teendők mellett), mivel nagyon furán venné ki magát, ha például végigküzdjük magunkat egy több napos versenyen, de nem figyelünk oda az étel- és italbevitelre, ezért a verseny végén, erő híján képtelenek lennénk akárcsak kicsit is megemelni a kupát. Kicsit irreális a szituáció, de a lényegi mondanivaló benne van.

 

Azt már tudjuk, hogy mit együnk, ha bajnokok akarunk lenni a green-en, de ugyanilyen fontos az a kérdés is, hogy mit kell innunk ahhoz, hogy mi legyünk a legjobbak? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk. Ami azonban lényegesebb, hogy folyamatosan figyeljünk vízháztartásunkra (az étkezési teendők mellett), mivel nagyon furán venné ki magát, ha például végigküzdjük magunkat egy több napos versenyen, de nem figyelünk oda az étel- és italbevitelre, ezért a verseny végén, erő híján képtelenek lennénk akárcsak kicsit is megemelni a kupát. Kicsit irreális a szituáció, de a lényegi mondanivaló benne van.

 

A korábbi cikkünkben a táplálkozási területre és szükségletekre igyekeztünk felhívni a figyelmet, de ha már a megfelelő fizikai és testi állapotról van szó, akkor nem kerülhetjük ki a hidratálás, a folyadékbevitel és folyadékpótlás témáját sem. Tény, hogy az ember általában sokkal tovább bírja élelem nélkül, mint folyadék nélkül, és ez az adat halmozottan érvényes a játékosokra, akiknek elsődleges feladatuk, hogy egy verseny alatt mindig a maximumot tudják nyújtani. Számukra tehát elsőrendű, hogy megfelelő mennyiségű italszármazékot juttassanak a szervezetükbe, mivel az első jele a mérsékelt dehidráltságnak a koncentráció csökkenésében fedezhető fel, és amely eredmény egy golfozó számára sokszor a végét jelentheti egy versenynek.

 

 

Sajnos, az optimális folyadékpótlást olyan sűrűn kellene elvégezni egy játékosnak, amely kivitelezhetetlen, és bármit is tesz, a kör végére biztosan rendkívül szomjas lesz majd, és bizonyos szintig ki is lesz száradva. Mindez azt jelenti, hogy a verseny megkezdése előtt szigorúan fel kell töltenünk magunkat elegendő folyadékkal, hogy a sejtek képesek legyenek azt egyenletesen felhasználni a szervezet számára. Nem ajánlatos alkoholt (akármennyire is kedveljük a jó borokat vagy a hazai pálinkát) vagy kávét (akármennyire is szeretjük a frissítő hatásait és az illatát) fogyasztani, mivel ezek vízhajtó hatásúak, és értékes vizet vonnak el a testünkből, amelyre egy golfozónak égetően szüksége van. Olyannyira nem ajánlatos ezen italok bevitele, hogy a szakértők szerint, a versenyt megelőző estén, estéken is inkább tartózkodnunk kellene tőlük, mivel káros hatásai mindenképpen másnap a pályán jönnek elő.

 

A másik összetevő, amire rendkívül nagy szükségünk van, azok az elektrolitok. Összesen 5 nagyobb csoportját különböztethetjük meg: kalcium, magnézium, potassium, nátrium és klorid. Nos, nincsen kibúvó, a szervezetnek az összesre szüksége van. A nátrium-klorid (konyhasó) nagyon hasznos, szóval bátran lehet szórni húslevesünket vagy pörköltünket, de figyeljünk arra, hogy rengeteg vízzel öblítsük le a reggelit, az ebédet és a vacsorát. A versenyek alkalmával érdemes egyfajta „víztervet” készíteni, amelyben leírjuk, hogy mikor szándékozunk kisebb ivószünetet tartani. Fontos, hogy ne várjuk meg, amíg szomjasak leszünk, mert az már a szervezet jelzése, hogy baj van. Próbáljunk meg rendszeresen folyadékot bevinni, és akkor se hanyagoljuk el a folyamatot, ha éppen hidegebb az idő (mert nyilvánvalóan, hőségben az ember több folyadékot fogyaszt, de más esetben is ugyanolyan fontos a vízpótlás).

Versenynaptár


banner ugynoksegi v2 260px

 

zsirafmagazin hg re

 

Keresés