A bajnokok menüje


Nagyon sok golfozó hangoztatja azt, hogy ő bizony nagyon is tisztában van azzal, hogyan kell megfelelő módon táplálkozni, de amikor a részletek megvitatására kerülne a sor, akkor már bizony nagyokat hallgatnak. Nem arról van ugyanis szó, hogy mit nem akarunk az egészséges táplálkozás mentén enni vagy inni, hanem arról, hogy nem vagyunk azzal tisztában, hogy mi a legmegfelelőbb a szervezetünk számára, illetve mi a leghatékonyabb egy versenyző számára egy megmérettetés előtt.

Nagyon sok golfozó hangoztatja azt, hogy ő bizony nagyon is tisztában van azzal, hogyan kell megfelelő módon táplálkozni, de amikor a részletek megvitatására kerülne a sor, akkor már bizony nagyokat hallgatnak. Nem arról van ugyanis szó, hogy mit nem akarunk az egészséges táplálkozás mentén enni vagy inni, hanem arról, hogy nem vagyunk azzal tisztában, hogy mi a legmegfelelőbb a szervezetünk számára, illetve mi a leghatékonyabb egy versenyző számára egy megmérettetés előtt.

A kérdés középpontjában nem az áll, hogy eszünk-e megfelelő mennyiségű borsót vagy kelbimbót. És semmiképpen sem arról van szó, hogy feltöltsük magunkat karbollal, vagy, hogy az életünk árán is, de kerüljük el az állati zsírokat és a gyorskajákat.

Először is kezdjük azzal, hogy a golf egy olyan sport, amelynél hosszú ideig kell mentálisan és fizikálisan is maximálisan felkészültnek lenni, és a versenyszakaszok alatt a legjobb formánkat kell időről időre elővennünk, és 110%-ot produkálni. Ami nem könnyű feladat. Ráadásul, tanulmányok egész sora mutatta már ki, hogy az a játékos, aki maga gyalogol végig a pályán, a hátán cipelve a bag-jét, az nem kevés kalóriát éget el a lyukak közti vándorlás alatt. Az erőnk meg persze fogy, szakaszról szakaszra. Az első jele a kalóriaszegény állapotnak a fókuszálásban és a koncentrálásban megjelenő nehézségek, az odafigyelés kritikussága. Ez azt jelenti, hogy mielőtt nekikezdenénk az első körnek, mindenképpen ennünk kell, és ezt a golfpályán is meg kell tennünk, vita nincs.

 

Az ételválasztásnak pedig támogatnia kell a koncentrációs képesség kiteljesedését. Bármilyen olyan étel, amely gyors ütemben növeli a vércukorszintet, így az izgalmi állapotot is fokozza, nagyon nehezen fordítható vissza a normális kerékvágásba. Maximális figyelmet igényel tehát az, hogy milyen típusú ételt veszünk magunkhoz. A vércukorszint drasztikus emelkedését kiváltó bűnös ételek mind egyszerű szénhidrátok: a cukor bármilyen formája, fehér kenyér, gabona, tészta, gyümölcs, juice, szódavíz. Mindig olvassuk el a címkén szereplő adatokat. Néhány étel megbújva tartalmazhat magas fruktóz szirupot. Ez a legegészségtelenebb fajtája a cukornak, amit csak el tudunk képzelni, és ez szinte mindenben van, mivel olcsó. Egy golfozó azonban nem adhatta olcsón a bőrét! A másik negatívuma, hogy a szervezetünk nem képes megfelelő módon megemészteni ezeket, és sokkal fáradtabbnak, nyúzottabbnak és éhesebbnek érezzük majd magunkat, amely szintén sokat ront a koncentrációnkon.

 

Annak érdekében, hogy maximalizálni tudjuk az energiánkat anélkül, hogy túlságosan is éberek legyünk, a következő arányt kell kombinálni: 1 Protein + 1 Szénhidrát + ½ Zsír. Mindez egy lassú folyamatú lebontást, és egy sokáig kitartó energiatöbbletet fog jelenti. A legoptimálisabb az, ha a fehérjét természetes módón táplált állatokkal, hallal és babbal juttatjuk be a szervezetünkbe. A komplex szénhidrát esetében bármilyen organikus gyümölcsre vagy zöldségre bátran igent mondhatunk, a legjobb pedig az lenne, ha szinte már a szüret vagy betakarítás után tudnánk fogyasztani ezeket. A megfelelő zsírmennyiséget a természetes módon etetett állatokból, halakból nyerhetjük ki, de hasznos lehet még az avokádó, az oliva olaj és a magvak is. A hidrogénezett zsírokat (margarin) azonban gyorsan felejtsük el, mert sokkal többet ártanak testünknek, mint azt gondolnánk! Ezek az ételek megadják a golfozó számára az optimális mennyiségű és minőségű táplálékbevitelt, és ezzel együtt az egészséges szervezet kialakítását is elősegítik.

 

És ami az egyik legfontosabb, hogy kötelező kivinnünk a pályára valamiféle ételt (mondjuk egy egész banánt, vagy egy kis mandulát), és nem szabad megvárnunk, amíg éhesek leszünk. Gondolkozzunk előre a táplálék szintjén, hogy aztán a gondolkodásunkat ne vesse vissza a megfelelő étel hiánya.

Versenynaptár

H K Sze Cs P Szo V
3
6
8
9
10
12
Dátum : 2020-08-12
13
17
21
24
26
Dátum : 2020-08-26
27
31


banner ugynoksegi v2 260px

Keresés